Woestijnvis met Bloot en Speren bekroond in Cannes als 'beste humoristisch format'

Sofie Lemaire presenteert nieuw festijn van 7000 jaar menselijk onnozel zijn vanaf donderdag

Woestijnvis is zaterdagnacht, aan de vooravond van de belangrijkste televisiebeurs 'MIP-TV' in Cannes, in de prijzen gevallen met Sofie Lemaires 'Bloot en Speren'. Het nieuwe VIER-programma werd door een brede internationale jury met zwaargewichten uit de Europese en Amerikaanse media-industrie bekroond met een 'International Format Award' als 'beste humoristisch format' (non-scripted comedy format) op de C21 Awards in Cannes.

De International Format Awards zijn de belangrijkste prijzen voor nieuwe en originele televisie-programma's. 'Bloot en Speren' werd in Vlaanderen bedacht en ontwikkeld door het productiehuis Woestijnvis, en wordt onder de Engelse titel 'And the rest is history' internationaal verdeeld door The new Flemish primitives. Het wekelijks 'festijn van 7000 jaar menselijk onnozel zijn' werd afgelopen najaar voor het eerst uitgezonden, komende donderdagavond 16 april start het nieuwe seizoen.

'Deze mooie erkenning is vooral een grote pluim voor de hele Woestijnvis-redactie van Willem Stellamans die dit format samen met Sofie voor VIER van een wit blad bedacht en ontwikkeld heeft", zegt creatief directeur Sam De Graeve van Woestijnvis, vanuit Cannes. 'En precies doordat deze Format Award net voor de start van de grote televisiebeurs MIP-TV toegekend werd, komt 'Bloot en Speren' de komende dagen in de schijnwerpers te staan en kan Woestijnvis opnieuw enkele belangrijke stappen zetten in onze verdere internationale ambitie.'

 Sofie Lemaire: "We hebben gisterenavond (zaterdagavond) met het hele team zenuwachtig rond onze Whatsapp zitten wachten op goed nieuws van onze eindredacteur in Cannes.  Niemand had het écht verwacht – de concurrentie was niet van de poes – waardoor het feest dubbel zo groot is. Zo’n internationale appreciatie, dat doet geweldig veel deugd."

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over woestijnvis

Alle vermelde teksten, foto’s, afbeeldingen, logo’s, handelsnamen, merken en audiovisueel materiaal zijn in eigendom of in licentie van De Vijver Media (Play Media met de zenders Play4, Play5, Play6, Play7, GoPlay en Woestijnvis) en zijn auteursrechtelijk  of anderszins beschermd.

Gebruik hiervan is niet toegestaan zonder voorafgaandelijk akkoord van De Vijver Media, hetzij via email hetzij na het ontvangen van een login op www.beeldfabriek.be. Het ontvangen van een login impliceert uw akkoord met de gebruiksvoorwaarden van www.beeldfabriek.be.